Kundvagn

Köpvillkor hos Marstrand Beauty Group AB

- Dessa villkor tillämpas på samtliga våra webshoppar: www.vaxcity.se www.radeqlab.se www.victoriavynn.se 

Vid frågor vänder ni er till oss på: info@marstrand.shop

Produkter för yrkesmässig användning:

Vissa produkter är endast för yrkesmässig användning vilket anges på produkternas etiketter. Du som använder dessa produkter utan lämplig utbildning gör det på egen risk. Detta gäller alla geleer, alla gellack samt alla vätskor. 

Priser och betalning:

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och fraktkostnad. Betalningsvillkor finns angivna i kundvagnen och varierar beroende av valt betalningssätt. Frakt sker inom 24 timmar från vårat lager i Kungälv där vi lagerhåller samtliga varor, har telefonnummer angivits kommer paketet från oss att sms aviseras till er.
Gällande rabatter så accepterar vi enbart en rabattkod per order, om fler använts kommer vi plocka bort de med lägst värde och enbart den med högst värde får vara kvar.

Leverans:

Samtliga våra paket sänds med Postnord. Om man beställer före kl. 14:00 på en vardag så får man normalt paketet inom två arbetsdagar. Observera att detta inte gäller under våra stora reor eller när vi har stängt. Undantag för orter vars post nummer börjar med 62 eller 91-98. Frakttiden är dit normalt 3 arbetsdagar för de sistnämnda orterna. Observera att Posten kan ibland få problem med förseningar till följd. Att kunden får sitt paket snabbt är mycket viktigt för oss! OBS! Vid stora helger eller kampanjer kan vi inte garantera snabb frakt pga hög belastning. Under Jul, Nyår och påsk gäller andra leveranstider. Vid beställningar över 1200 kr inkl moms är leveransen kostnadsfri i annat fall utgår en kostnad på 99 kr inkl moms för frakten.

Ej utlöst paket:

Då en försändelse ej lösts ut debiterar vi 200 kr inkl moms i hanteringskostnad. Detta oavsett om vi ska skicka ut paketet på nytt eller om ni väljer att få beloppet krediterat.

Ångerrätt, returer och reklamationer:

(Kunsumentköplagen gäller privatkunder medan Köplagen gäller Företagskunder.) Nedan kan du se vanliga frågor och svar gällande returhantering. Om din fråga inte finns med nedanför, kontakta oss gärna så ska vi göra vårt bästa för att svara snabbt. info@marstrand.shop

Mitt paket är synligt skadat när jag skulle hämta hos ombudet:

Vid synliga skador på paketet behöver du reklamera på plats hos ombudet och kontakta oss innan du hämtar ut paketet.

En vara saknas eller är skadad i min leverans:

Om en vara skulle saknas eller vara skadad i din leverans, kontakta oss direkt via e-post och mejla en bild på följesedeln som var i paketet och en bild på den skadade varan, om det gäller en skada, så hjälper vi dig! En skriftlig reklamation via e-post måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. All paketering och orderhantering övervakas numera med kameror och alla paket vägs längs vägen till ditt utlämningsställe så vi snabbt kan se var problemet uppstod och kan jobba på att förbättra detta så det inte händer igen.

Jag har fått fel produkt:

Om du har fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 3 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 3 dagar förbehåller sig Marstrand Beauty Group AB rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Marstrand Beauty Group AB står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

Reklamation av trasig produkt:

Mejla oss och beskriv problemet så detaljerat du kan. Glöm inte att ange order numret och ditt fullständiga namn! Vi kommer att svara inom 3 arbetsdagar och ge dig instruktioner på hur du ska gå till väga. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts.

Avbeställning:

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du ringa eller mejla oss omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning så debiteras du för att täcka våra kostnader.

Jag ångrar mitt köp:

Om du ångrar ditt köp så kontaktar du oss inom 14 dagar från mottagande av produkten. Produkten måste vara oöppnad och oanvänd. Varor som av hygieniska skäl packas i plastpåsar ska vara kvar i dessa påsar och påsen ska inte vara öppnad. Kosmetiska produkter som testats gäller ej öppet köp för. Vi kommer att svara inom 3 arbetsdagar och ge instruktioner om hur du går till väga. När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick återbetalar vi summan för köpet inom 14 dagar. Om du har handlat mot faktura som du inte har hunnit betala kommer vi att uppdatera fakturan eller ta bort den helt om du returnerar alla varor. Du som kund står för returfrakten till oss. Det är viktigt att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Ångerrätten gäller endast privatkunder. Företag har inte ångerrätt.

Garanti och reklamationsrätt:

Marstrand Beauty Group AB lämnar ett års garanti på alla elartiklar vi säljer. Reklamationsrätten är enligt lag 3 år. Detta gäller endast privatkunder. Företagskunder har ett års garanti men ingen reklamationsrätt.

Vid tvist:

Om du och Marstrand Beauty Group AB inte kommer överens hänvisar vi dig att göra ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se) Box 174, 10123 Stockholm. Allmänna reklamationsnämnden eller ARN tar oberoende beslut i bland annat reklamationsfall.

Vid frågor vänder ni er till oss på: info@marstrand.shop

Denna websida använder cookies för att säkerställa att du får bästa möjliga kvalité på ditt besök.

Jag godkänner vilkoren för GDPR och privat policyn för denna sida av Marstrand Beauty Group AB